Ogłoszenie przetargu prowadzonego w trybie określonym w art. 701 kodeksu cywilnego | Caritas Poznań
23 sierpnia 2024

Ogłoszenie przetargu prowadzonego w trybie określonym w art. 701 kodeksu cywilnego

Status:rozstrzygnięty
Ostatnia aktualizacja:3 października 2024

Ogłoszenie na zakup, dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznych wraz z niezbędna dokumentacją techniczną uzgodnioną z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych na 3 budynkach wchodzących w skład kompleksu Ośrodka Charytatywno-Wypoczynkowego ?Bojanowe Gniazdo? w Zaniemyślu o mocy 39,77 kWp każda w ramach przedsięwzięcia z zakresu efektywności energetycznej i ochrony powietrza finansowanego w ramach środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

Aktualizacje

20 września 2024

I N F O R M A C J A   Z  W Y B O R U   O F E R T Y

 

w sprawie udzielenia zamówienia: ?Zakup, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych wraz z niezbędną dokumentacją techniczną uzgodnioną z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych na 3 budynkach wchodzących w skład kompleksu Ośrodka Charytatywno-Wypoczynkowego ?Bojanowe Gniazdo? w Zaniemyślu o mocy 39,77kWp każda w ramach przedsięwzięcia z zakresu efektywności energetycznej i ochrony powietrza finansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Wodnej w Poznaniu? w trybie zapytania ofertowego określonego w art. 70 1 kodeksu cywilnego.

10 września 2024

W związku z pytaniem jednego z oferentów do ogłoszenia z dnia 23.08.2024  na zakup, dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznych wraz z niezbędna dokumentacją techniczną uzgodnioną z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych na 3 budynkach wchodzących w skład kompleksu Ośrodka Charytatywno-Wypoczynkowego Bojanowe Gniazdo w Zaniemyślu o mocy 39,77 kWp każda w ramach przedsięwzięcia z zakresu efektywności energetycznej i ochrony powietrza finansowanego w ramach środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu  zamawiający przedstawia dodatkowe informacje:

 

Ad. 1

Proszę o wyjaśnienie trybu postępowania powołanego w tytule:

Ogłoszenie przetargu prowadzonego w trybie określonym w art. 701 kodeksu cywilnego

Zgodnie z ustawą KC Art. 701 brzmi:

Art. 701. Do rzeczy ruchomych objętych ustawowym prawem zastawu wydzierżawiającego należą także rzeczy służące do prowadzenia gospodarstwa lub przedsiębiorstwa, jeżeli znajdują się w obrębie przedmiotu dzierżawy.

Nie widzę w Art. 701 KC trybu postępowania przetargowego

 

Odpowiedź:

Lektura ogłoszenia o przetargu oraz załączników do ogłoszenia wskazuje, że, chodzi o tryb zawarty w przepisie art. 701 KC, zaś tytuł powołany przez wykonawcę stanowi jedynie oczywistą omyłkę, co wykonawca mógł wychwycić zapoznając się z treścią wskazanych dokumentów.

 

 

Pytania dot. umowy

Pytanie nr 1

Dot. § 3 ust. 4 projektu umowy Nie ma definicji co zamawiający rozumie pod pojęciem reakcji serwisowej i czego ona dotyczy.

 

Odpowiedź:

Definicja reakcji serwisowej znajduje się w treści ogłoszenia ? Rozdział V pkt 3

?Czas reakcji serwisowej czyli czas jaki upływa od momentu zgłoszenia awarii do momentu przedstawienia przez wykonawcę diagnozy i planu naprawy?

 

Pytanie nr 2

Dot. § 5 ust.2 - Proszę o odstąpienie od tego wymagania. Standardem obecnie jest wykonywanie złożonych zleceń przez podwykonawców specjalizujących się w różnych obszarach zlecenia. Brak zgody na zlecenie części prac podwykonawcom na etapie przetargu wyklucza możliwość złożenia oferty. Przykładem jest zamontowanie rusztowania elewacyjnego. Prace te wykonuje firma zewnętrzna która posiada takie rusztowanie, odpowiednie uprawnienia co gwarantuje bezpieczeństwo monterom oraz osoba postronnym.

 

Odpowiedź:

Postanowienie dot. cesji wierzytelności odnoszącej do wynagrodzenia a nie delegowania zadań ? Zamawiający podpisuje umowę oraz rozlicza się z jednym Wykonawcą i nie będzie respektował roszczeń innych podmiotów z tytułu umów, o których nie został poinformowany i na które nie wyraził zgody.

Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie ww. postanowienia.

 

Pytane nr 3

Dot. §5 ust. 9 - tu jest chyba błąd, powinno być wpisane ust. 8.

 

Odpowiedź:

Zamawiający dokonuje poprawy postanowienia §5 ust. 9 w ten sposób, że powołany tam ust. 7, koryguje na ust. 8.

 

 

Pytanie nr 4

Dot. § 6 ust. 2 - powinien być zapis dotyczący podmiotu/osoby, który miałby te wady istotne stwierdzić. Osoba bez wiedzy w tym temacie jak np. Zamawiający nie powinna samodzielnie tu się wypowiadać.

 

Odpowiedź:

Zamawiający dokonuje modyfikacji §6 poprzez dodanie do niego ust. 21 o następującym brzmieniu:

?21.  Stwierdzenie wad, o których mowa  w ust. 2  nastąpi na podstawie pisemnej opinii   wydanej przez bezstronny podmiot posiadający wiedzę w zakresie instalacji fotowoltaicznych wybrany i zaakceptowany przez obie Strony umowy.?

 

Pytanie nr 5

Odsetki nie są karą umowną, i są one należne po prostu za opóźnienie.

Odpowiedź:

Zamawiający ma wiedzę na temat różnicy pomiędzy odsetkami a karą umową, stąd zostały one określone w dwóch odrębnych punktach.

 

Pytanie nr 6

Dot. §8 ust. 3 - Zamawiający nie mógłby używać uszkodzonych urządzeń bo nie działało by to od początku, więc nie może Wykonawca ponosić za to odpowiedzialności. Uszkodzone urządzenia powinny być naprawione w ramach rękojmi. Poza tym nie powinien Wykonawca ponosić odpowiedzialności gwarancyjnej za zużycie w ramach normalnej eksploatacji urządzeń.

Odpowiedź

Uszkodzenia mogą przyjąć różną postać i nie jest wkluczonym przy tego typu urządzeniach, że uszkodzenie ujawnia się dopiero wraz z dalszym użytkowaniem. Zakres odpowiedzialności również jest określony wprost w treści postanowienia. Postanowienie nie ulegnie zmianie.

 

Pytanie nr 7

§9 ust. 5 - czy do okresowych usług gwarancyjnych potrzebna jest zgoda Zamawiającego? Nie ma w tym punkcie o tym mowy, a jedynie w § 5 ust. 2 gdzie jest ogólnie zgodzie w formie pisemnej.

Odpowiedź

Uzyskanie zgoda rozciąga się na wszystkie elementy objęte podwykonawstwem.

 

 

Pytanie nr 8

Proszę o wykreślenie §12 ust. 2 pkt 5 projektu umowy, gdyż Zamawiający może odstąpić od umowy jeśli nie będzie reakcji serwisowej. Powoduje to możliwość dochodzenia zastrzeżonej kary umownej 10% z powodu odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. § 7 ust. 2 pkt c To wydaje się zbyt restrykcyjne uprawnienie dla Zamawiającego, tym bardziej, iż sposób zakomunikowania usterki jest również dość krótki i wcale umowa nie wymaga od Pana potwierdzenia odbioru zgłoszenia.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie §12 ust. 2 pkt 5 projektu umowy.

 

Pytanie nr 7

Brak jest w umowie ust. 5 , więc jeśli chodziło tylko o ust. 4 to dotyczy on naprawy awarii w terminie 72 h.

Odpowiedź:

Zamawiający przychyla się do pytania i usuwa ust. 5.

6 września 2024

W związku z pytaniem jednego z oferentów do ogłoszenia z dnia 23.08.2024  na zakup, dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznych wraz z niezbędna dokumentacją techniczną uzgodnioną z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych na 3 budynkach wchodzących w skład kompleksu Ośrodka Charytatywno-Wypoczynkowego Bojanowe Gniazdo w Zaniemyślu o mocy 39,77 kWp każda w ramach przedsięwzięcia z zakresu efektywności energetycznej i ochrony powietrza finansowanego w ramach środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu  zamawiający przedstawia dodatkowe informacje:

 

Pytanie 1. W OPZ podane jest: Inwestor dopuszcza zastosowanie na budynkach ?Edward? i ?Krystyna? jednego optymalizatora na dwa moduły. Czy na budynku trzecim tego dopuszczenia nie ma i trzeba zastosować optymalizatory 1 do 1?

Odp. Tak. Na budynku stołówki trzeba zastosować optymalizatory 1do 1

 

Pytanie 2. Proponuję wprowadzenie do umowy rozliczania osobno za każdą instalację tym samym rozbicie ceny ofertowej na poszczególne instalacje.

Odp.

Zamawiający nie wyraża zgody na rozbicie wynagrodzenia na części na poszczególne instalacje. Zadanie traktowane jest jako całość, zaś wynagrodzenie zostanie wypłacone dopiero do zakończeniu prac nad całym przedmiotem umowy.

 

Pytanie 3. W paragrafie 7 proponuje kary odnieść do konkretnej instalacji (ceny za daną instalację) a nie do całkowitej ceny umownej za wszystkie instalacje w szczególności w odniesieniu do ust. 2) lit. a; b; e. Awaria jednej instalacji nie wyłącza pozostałych dwóch.

Odp.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę postanowienia §7 ? zadanie traktowane jest jako całość, bez rozbicia na części w stosunku do danego budynku. Zamawiający wyjaśnia, że kara umowna wskazana przez Wykonawcę w §7 ust 2 lit e) nie jest zależna od wartości przedmiotu całego zamówienia i została ustalona jako zryczałtowana kwota ? 400 zł za zwłokę w reakcji na wezwanie do wykonania czynności gwarancyjnych.


Pytanie 4. W paragrafie 8 ust. 4 proszę usunąć ?oraz kolektorów słonecznych?

Odp. Zamawiający wykreśla w Projektowanych postanowieniach umowy (Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego)  w paragrafie 8 ust. 4  ?oraz kolektorów słonecznych?.

5 września 2024

W związku z pytaniem jednego z oferentów do ogłoszenia z dnia 23.08.2024  na zakup, dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznych wraz z niezbędna dokumentacją techniczną uzgodnioną z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych na 3 budynkach wchodzących w skład kompleksu Ośrodka Charytatywno-Wypoczynkowego Bojanowe Gniazdo w Zaniemyślu o mocy 39,77 kWp każda w ramach przedsięwzięcia z zakresu efektywności energetycznej i ochrony powietrza finansowanego w ramach środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu  zamawiający dopuszcza zmiany z  w Ogłoszeniu o przetargu w zakresie Rozdziału V pkt 4 KRYTERIA OCENY OFERTY w ten sposób, że nadaje mu nowe następujące brzmienie:

4) Gwarancja montażu - gwarancja jaką daje Wykonawca na prawidłowe wykonanie instalacji - 10%, kryterium to wyliczane będzie zgodnie z zależnością.

M = (M of / M max) * 10%, gdzie:

M - ilość punktów za gwarancję wykonania badanej oferty;

M max - najdłuższy zaoferowany czas gwarancji wykonania wyrażony w miesiącach

M of - czas gwarancji wykonania z oferty badanej wyrażony w miesiącach.

Minimalny okres udzielonej gwarancji montażu musi wynieść min.  36 miesięcy zaś maksymalny okres nie może przekroczyć 120 miesięcy. W przypadku zaoferowania okresu gwarancji dla montażu krótszej bądź dłuższego niż powyżej, oferta zostanie odrzucona.

W związku ze zmianami w Ogłoszeniu o przetargu zostaje wydłużony termin składania ofert do dnia 11.09.2024 r.

Poniżej zamieszamy plik zawierający sprawozdanie z wizji lokalnej.