Caritas
25 września 2018

Uśmiechnięte tornistry trafiły na Wileńszczyznę

Sześć dni trwał wyjazd na Litwę podczas, którego przekazaliśmy blisko 750 tornistrów dla 5 szkół, w których uczą się nasi rodacy.

Działania związane ze zbiórką tornistrów rozpoczęliśmy na początku sierpnia, w akcję zaangażowały się Parafialne Zespoły Caritas z 25 parafii, Szkoła Podstawowa nr 5 im. A. Wodziczki w Swarzędzu, Firma Franklin Templeton, Selgros Cash & Carry, Hamelin PL oraz wielu indywidualnych darczyńców. Wszystkie działania na terenie Wileńszczyzny sprawnie koordynowała Pani Krystyna Liminowicz, która reprezentowała Towarzystwo Miłośników Wilna i Ziemi Wileńskiej oddział w Poznaniu.

Naszą wizytę na ziemi wileńskiej połączyliśmy z pielgrzymką papieża Franciszka na Litwę. Na początku pobytu na Wileńszczyźnie odwiedziliśmy szkołę w Kolonii Wileńskiej, gdzie dzieci przygotowały przedstawienie podczas, którego recytowały wiersze w języku polskim oraz śpiewali patriotyczne piosenki.

Następnego dnia odwiedziliśmy Gimnazjum im. Ks. Józefa Obremskiego w Mejszagole oraz szkołę podstawową w Duksztach, ten dzień stał się dla nas okazją do zobaczenia muzeum ks. Prałata Obremskiego, zamku oraz obrazu Matki Bożej w Trokach. Na koniec odwiedziliśmy szkołę podstawową w Rzeszy oraz Gimnazjum im. Jana Pawła II – to właśnie z tej szkoły młodzież w czerwcu odwiedziła Wielkopolskę w ramach programu Dobra Energia Ponad Granicami.

Sobota stała się dla nas okazją do spotkania papieża Franciszka podczas pielgrzymki na Litwę.

Wizytę głowy kościoła mogliśmy przeżywać w hospicjum im. Błogosławionego Michała Sopoćko, które prowadzi polska zakonnica, siostra Michaela Rak. Tegoż dnia pełna nadziei wyprowadziła chorych na wózkach i łóżkach na spotkanie z papieżem, który miał przejeżdżać obok hospicjum. Ku zdziwieniu wszystkich i dzięki działaniom i wytrwałości siostry – papież Franciszek zatrzymał się i pobłogosławił ciężko chorych pacjentów. Placówka prowadzona przez s. Michaelę podczas naszej podróży na Wileńszczyznę była dla nas jak dom, wśród naszych rodaków dostąpiliśmy niezwykłej gościnności. Chcąc okazać wdzięczność siostrze za serdeczność, którą nam okazała podarowaliśmy jej plecaki, które będzie mogła przekazać potrzebującym w Wilnie.

Obecnie Siostra buduje hospicjum dla dzieci, które stanie się miejscem miłości, troski i bezpieczeństwa dla najmłodszych w ostatnich chwilach ich drogi życiowej. Jesteśmy niezwykle poruszeni misją, którą wytrwale kontynuuje s. Michaela Rak na obczyźnie. Zachęcamy do wspierania jej działań wysyłając SMS o treści Wilno pod numer 72405.

Chcemy podziękować wszystkim, którzy pomogli nam zgromadzić tornistry, dzięki Wam mogliśmy obdarować naszych najmłodszych rodaków w Wilnie i okręgu wileńskim. Dziękujemy!